2010. október 31., vasárnap

Álmodtam

Néha eszembe jutott... Néha eszembe jutottak dolgok. Ahogy lógattam a vízbe a lábam arra gondoltam eggyé kellene válni vele. Elterülni egy hatalmas síkságon, vagy hegyek ölébe és csak létezni. Folyékonynak lenni, hogy bármi elmerülhessen bennem és hullámozni. Érezni a halak fickándozását, eltűrni a kérészeket a hátamon, csodálni a tavirózsákat, csalogatni a horgászokat. Aztán a fűben feküdtem és arra gondoltam szivesebben lennék felhő. Lomha, habos felhő és kedvemre változnék, különböző formákat öltenék amibe minden ember a maga álmát képzelhetné. Láthatnának gyönyörű nőnek, vagy kampós orrú boszorkánynak, elefántnak vagy zsiráfnak. Vágyhatnának rá, hogy velem legyenek és ússzanak a végtelen fehér alakomban. Mikor beesteledett csillag szerettem volna lenni. Titkokat hordozni. Végül nem értem volna be kevesebbel, mint az egész égbolt. Én akartam lenni az égbolt. Egy lapos, ragyogó fénypontokkal teli papírlap, ami kidomborítja magát a Föld körül minden éjjel. Homok akartam lenni. Sodródni, felforrosódni és megfagyni. Elporlani és vízbe kerülni, majd fallá épülni. Zátonnyá változni, ami minden elveszett embernek boldogság. Sziget, ahol mindenki megtalálja amit keres. Föld, aminek a mélyén kincs van elásva. Feljött a Hold. Egészen kerek volt. Él a Holdon egy nyúl. A holdbéli nyúl. Tisztán lehetett látni azon az éjjelen. Láttam rajta, hogy végtelenül unatkozik. A Hold egyik oldala, teljesen az övé. Talán van valaki akivel beszélgethet a másik oldalon. Amit mi sosem láthatunk. Vajon a Nap sem látta még? Milyen zord és visszataszító környék lehet a Hold másik oldala. Bár az is lehet, hogy csak a Földnek nem akar soha hátat fordítani. Annyit gondolkoztam ezeken a dolgokon, hogy elnyomott az álom. Először kiskutyákkal álmodtam. Álmodtatok már teliholdkor kiskutyákkal? Ha nem, akkor még sosem voltatok igazán boldogok. A folytatásban víz voltam, felhő, csillag, égbolt és homokszem, de mikor felébredtem örültem, hogy végsősoron csak én vagyok. Ha akarom élvezhetem bármelyiket, érezhetek, láthatok és hallhatok. Szerethetek. Gyűlölhetek. Ez az emberen kívül semmi másnak nem adatik meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése